Cubaan ‘nakal’ Liverpool

LONDON: Pengurus Liverpool, Kenny Dalglish sedia mendapatkan Carlos Tevez secara pinjaman - jika Manchester City membenarkan bintang memberontak itu meninggalkan kelab berkenaan sebelum tingkap perpindahan ditutup.

Kelab pimpinan Dalglish itu membuat pendekatan ‘nakal’ terhadap pemain Argentina itu yang mungkin bermain untuk mereka ketika Liverpool berusaha menduduki empat tempat teratas Liga Perdana di samping kedua-dua pertandingan Piala FA dan Liga.

Tevez yang berbalah dengan City, masih menaruh harapan untuk berhijrah ke AC Milan tapi kelab gergasi Itali itu dan semua pihak yang berminat terhadapnya enggan memberikan pemain itu perjanjian kekal.

Situasi itu menyaksikan Liverpool menyertai beberapa kelab yang menunjukkan minat meminjam Tevez, membayarnya gaji £200,000 (RM956,954) seminggu dengan kos keseluruhan membabitkan £5 juta (RM23.9 juta).

Nasib Tevez akan ditentukan tengah malam ini apabila tingkap perpindahan ditutup.

Hubungan antara City dan bekas ketua pasukan itu begitu buruk yang mungkin menyaksikan mereka menghalang perpindahan Tevez ke Milan dan sebaliknya, menekankan untuk idea ke Liverpool pula.

Penyokong kelab Anfield berang apabila wujud khabar angin yang penyerang bernilai £35 juta, Andy Carroll dikaitkan pertukaran dengan pemain itu ketika Dalglish pada masa sama, mahukannya berada dalam barisan pemain ketika mereka cuba merangkul seberapa banyak gelaran. - Agensi

Advertisements

Advertisements